Bedankt!

Vandaag heb ik mijn pc meegenomen naar het ziekenhuis, zodat ik in tussentijd wat kon werken en de nodige dingen al kon voorbereiden. Maar ik miste mijn blog al een tijdje, dus neem ik hier even een moment voor. De eerste schoolweken zijn achter de rug, de drukte is weer goed begonnen en daarom heb ik niet altijd energie over om aan een mooie blog te beginnen. Op dit moment vertoef ik dus in een gemakkelijke zetel in het ziekenhuis en hang ik aan een baxtertje van Intralipid. Een experimentele behandeling, gebaseerd op natuurlijke stoffen. Geen echt medicijn dus… Baat het niet, dan schaadt het niet :).

We staan voor de 2de pick up, woensdag is het weer zover. Alleen ziet het er deze keer wat minder rooskleurig uit als de vorige. Er zijn slechts 4 follikels te bespeuren en mijn bloedwaarden evolueren niet goed mee. Maandag nog een voorcontrole en dan hopen we dat toch ten minste die 4 follikels het goed doen. De schrik zit er weer goed in, maar we moeten positief blijven. De dokter zegt dat mijn lichaam ondertussen ‘gewoon’ werd aan de hormonen dat het er niet meer zo heftig op reageert en daarom het resultaat minder is dan anders…Straf lichaam!

Gelukkig heb ik zoveel lieve mensen rondom mij die me steunen en hoop geven. Zonder deze mensen denk ik niet dat ik hier nu voor een 2de poging zat en nog steeds hoop op een goede afloop van onze inspanningen. Zo begint het bij Jan die elke dag opnieuw opstaat om mijn spuitje klaar te maken zodat ik niets anders moet doen dan het te zetten. Jan, die me steunt in dik en dun. God, wat zie ik hem graag. Mijn mama en mijn zus, die telkens klaarstaan om, als het even moeilijk gaat, te luisteren en te praten tot ik weer lach. Eerder geven ze niet op! Mijn loopmaatje waar ik 3x in de week mee sport: 2x 5km joggen en 1x yoga. Zij kent me goed en weet wat ze moet zeggen om me aan het einde van het loopje te laten genieten van de vrijgekomen endorfine :). Mijn goede vriendin, de mama van mijn petekindje, die berichtjes stuurt en vaak met weinig woorden kan zeggen wat ik wil horen of een leuke foto stuurt! Een lotgenote, de mama van Maxim zijn vriendje in de klas, die me zeer concreet advies geeft en uit haar ervaring kan vertellen. De tips die zij me geeft, zijn zo welkom! Ook zij weet perfect wat ze moet zeggen. 2 collega’s op het werk, ook 2 lotgenotes die ieder mama zijn geworden van prachtige kinderen. Alleen het feit dat zij er vandaag zo gelukkig uitzien met hun kroost, geeft me goede hoop. 2 vriendinnen, ex-collega’s die me ook telkens vragen hoe het gaat, hoe ik me voel en gewoon denken aan mij. Die zijn zo geweldig lief! En laatst, stond er een bloemetje voor de deur van mama van een klasgenootje van Maxim, tevens de eigenaar van een kinderdagverblijf dat ik had aangeschreven voor het kindje dat er nooit is gekomen. Zij weet dat ons avontuur naar een broer of zus voor Maxim waarschijnlijk niet gemakkelijk is en had geschreven op een kaartje ‘Voor een bloem van een mama’. Prachtig! Zelfs de dokter en verpleegkundigen zijn echt vriendelijk en lief! Ook al zal ik binnenkort een 2de opinie vragen in een ander ziekenhuis, ben ik enorm dankbaar voor wat het fertiliteitsteam doet om ons als wensouders op te vangen door uitleg te geven, ons nooit onnodig te laten wachten, mij steeds zelf op te bellen indien er nieuws is enz.

Eigenlijk is dit toch mooi om te weten. Toch? Wat een opvangnet, wat een lieve mensen rondom mij. Ik ben er zo dankbaar voor dat ik ze één voor één zou willen bedanken voor wat ze doen. We hebben aan niemand verteld dat we nu voor de 2de IVF-poging staan zodat we in alle rust hier met z’n 2-tjes kunnen doorkomen. Enkel mama en mijn zus zijn op de hoogte, omdat ik dat nodig heb en omdat Maxim moet opgevangen worden. Vorige keer vond ik het moeilijk om aan iedereen te vertellen dat het niet goed is afgelopen na de 1ste poging.

Ik bezoek sinds een 4-tal weken een psychologe die me initieel moest helpen bij het slaapprobleem dat ik had gekregen door alle behandelingen en hormonen. Zij pluist uit wat ik kan doen om mijn verwachtingen voor het ‘ideale gezin’ bij te stellen. Misschien is mijn gezin nu al ideaal? Als ik bovenstaande lees, zou ik het al beginnen denken!

Verder heb ik ook een accupunctuur behandeling sinds begin september die mij zou ondersteunen bij IVF. Nu vraag ik me toch af, gezien het aantal follikels, of dit wel nuttig is? Maar ook hier: baat het niet, schaadt het niet. We zien wel.

Al die dingen maken dat ik het erg druk heb, maar ook dat ik erg mijn best doe om deze IVF-poging  zo goed mogelijk te laten eindigen. Hopelijk werkt het!

Toch voel ik me vandaag gelukkig, wanneer ik denk aan al mijn lieve vrienden en mensen rondom mij. Bedankt lieverds. Ik vind jullie geweldig.

E.

 

6 gedachtes over “Bedankt!

  1. Wendy 16 oktober 2016 / 19:21

    He ik miste je blogs al ;-). Wat spannend weer voor jullie, maar wat fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt. Ook wij zijn met onze tweede poging bezig en we lopen bijna gelijk met jullie. Ik ben ook bezig met de acupunctuur en heb morgen weer een controle hoeveel follikels er zijn. Dit keer wordt het bij ons icsi . laten we hopen dat de acupunctuur helpt en ook al heb je maar vier follikels, dat ze allemaal top embryo’s mogen worden! We gaan ervoor! Het zou een mooie afsluiting zijn van dit jaar. Alvast heel veel succes woensdag en de weken erna. Alle rust en kracht gewenst. Liefs wendy

    Like

    • Ellen 21 oktober 2016 / 12:39

      Hallo Wendy! het zijn inderdaad weer spannende tijden. Gisteren telefoon gekregen dat er maar 1 eitje bevrucht was…kleine kans dus dat dit nog goedkomt. Maarja, tot het tegendeel bewezen is, blijven we hopen he.
      Leuk dat jullie ongeveer gelijk lopen met ons! Hopelijk hebben jullie betere resultaten en lukt ICSI! Ik duim zo hard ik kan!
      Heel veel succes en geduld gewenst!
      Laat je goed verzorgen xx

      Like

      • wendy 21 oktober 2016 / 13:26

        Ik snap dat je dan toch weer teleurgesteld bent als er maar eentje bevrucht is. Maar blijven hopen. Je hebt uiteindelijk maar 1 mooi embryo nodig! Bij ons is de icsi poging helaas afgebroken. Ik had maar twee follikels die uiteindelijk bleven hangen op 14 mm. en dan had ik nog een hele grote van 27 mm. We hebben toen besloten om wel de eisprong op te wekken met ovitrelle en dan maar weer zelf aan de slag te gaan 😉 Het voelt dus weer heel dubbel omdat ik dacht dit is echt de laatste keer dat ik het probeer. maar was hier niet vanuit gegaan. Dus nu weer geduld en wachten. Stiekem hoop ik dat het nu misschein toch nog zo lukt met behulp van de acupunctuur. Het zou mooi zijn, maar ja dat hopen we nu al bijna drie jaar. Alvast een fijn weekend! Doe rustig aan en ik duim ook voor jullie! xxx

        Like

      • Ellen 10 januari 2017 / 18:40

        Hey Wendy

        Hoe gaat het intussen met jou en je droom? Ik denk veel aan je.
        Xxx

        Like

  2. Pingback: Bedankt!
  3. Wendy 11 januari 2017 / 13:37

    Hoi Ellen,

    Lief dat je het vraagt. Ik moet ook vaak aan jou denken. Kijk regelmatig of je een nieuwe blog hebt. Bij mij gaat het allemaal niet zo goed. Heb ondertussen nog twee pogingen gedaan voor een icsi maar deze zijn ook weer beide keren niet door gegaan, omdat ik dan maar twee follikels heb. Nu zit ik ook weer in een poging maar mijn cyclus was niet stil gelegd dus nu wachten op menstruatie. 😦 ik word er een beetje moedeloos van. Al die hormonen zijn ook een drama. Ben af en toe echt niet te genieten. Ben bang dat mijn droom altijd een droom zal blijven. Ik hoop dat het bij jou beter gaat.
    Xxx Wendy

    Like

Plaats een reactie